POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW
Podstawowe informacje dotyczące pracy i funkcjonowania stanowiska
Starostwo Powiatowe w Garwolinie
ul. Mazowiecka 26
08-400 Garwolin
Parter - pokój 323 ( III piętro )
Tel. 664 053 226
E-mail: rzecznik@garwolin-starostwo.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów: Paweł Gajewski
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Starosta Powiatu Garwolińskiego
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- prowadzenia edukacji konsumenckiej, w szczególności poprzez wprowadzanie elementów wiedzy konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych;
- zapewnienia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
- spraw o wykroczenia na szkodę konsumentów, gdzie rzecznik jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia;
- przekazywania na bieżąco delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej;
- wytaczania powództw w sprawie uznania wzorców umów za niedozwolone;
- występowania z zawiadomieniem do Prezesa UOKiK w sprawie podejrzenia stosowania praktyk ograniczających konkurencję;
- występowania z zawiadomieniem do Prezesa UOKiK w sprawie podejrzenia stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
- udzielania innych form pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów.